Kurumsal Yönetim Sistemi
Kurumsallaşmanın temellerini 2005 yılında atan Odamız ISO 9001:2000 KYS Belgesini ilk kez 2006 yılında almıştır. Böylece KALİTE yolcuğuna başlamış olan BODTO’nun TSE, TÜRK LOYDU ve TOBB Akreditasyon Kurulu tarafından sürekli denetimlerle geliştirdiği sistemi bölgesindeki diğer kurum ve kuruluşlara örnek olmuştur.
%100 üye memnuniyeti ile yola çıkan Odamızın amacı sunduğu kaliteli hizmetin etkinliğini arttırmak, ileri üye ve müşteri memnuniyetini sağlamak, dış paydaşlarıyla yönetişim kavramı içinde birlikte çalışmak ve çalışanlarıyla birlikte topyekûn memnuniyeti sağlamaktır.
Muğla İli Odaları içinde ilk “Kalite Belgesini” alan BODTO ISO 9001: 2000 KYS Standardının revizyonlarını takip ederek ISO 9001: 2015 KYS Belgesi ile sistemini güncelleyerek çalışmalarını sürdürmüştür.
ISO 9001: 2015 Kalite Yönetim Sistemi Nedir?
Bu yeni versiyon aşağıdaki maddelerden oluşmaktadır:
- Kapsam
- Atıf yapılan standartlar ve/veya dokümanlar
- Terimler ve tarifler
- Kuruluşun içeriği
- Liderlik
- Planlama
- Destek
- Operasyon
- Performans değerlendirme
Risk tabanlı SÜREÇ YÖNETİMİni benimseyen BODTO, risklerden nasıl kaçınılacağı ve nasıl azaltılacağını temel alarak, süreç uygulamaları esasında Risk Yönetim Sistemini kurmuştur.
“Yönetişim” kavramı ile üye beklentilerinin öğrenilmesi yeni bir boyut olarak ortaya konularak “BİLGİ YÖNETİMİ” önemsenmiş, kalite kayıtlarından ziyade süreçlerin ihtiyaç duyduğu bilgiye ulaşma ve kullanımı öne çıkarılmıştır.
2005 yılında başlayan kalite yolculuğundan günümüze kadar BODTO her yıl yapılan denetimleri başarıyla tamamlamakta olup, BODTO Kurumsal Yönetim Sistemi ile dinamik takım ruhu ve yenilikçi yaklaşımları ile ilklerin Odası olmaya devam edecektir.