BODTO EYS Kapsamı, Vizyon & Misyon


BODTO Kurumsal Yönetim Sistemi-Stratejik Plan, Vizyon & Misyon

Bodrum Ticaret Odası, iş dünyasın da aktif, başarılı ve tecrübe sahibi yönetimi, meclisi ve komite üyeleriyle birlikte istihdam etmiş olduğu uzman personelin bilgi ve becerilerini birleştirerek, üyelerinin öneri ve fikirlerini sürekli araştırarak, akademik kurumlar ile çalışarak, planlarını ve çalışmalarını bu doğrultuda yapmaktadır.

Yönetim Sistemi içine risk tabanlı Süreç Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, ISO 14001 ÇYS, ISO 18001 İSGYS şartları ile Stratejik Planlama ve TOBB Akreditasyon Gereklerini de alarak bütünleşik bir kurumsal yönetim sistemi oluşturmuştur.

5174 sayılı TOBB Odalar ve Borsalar kanunu gereği kurulmuş olan T.C. Bodrum Ticaret Odası; bu yasanın 12.maddesinde verilen görevleri çoğunlukla şirketleşmiş tacir ve tüccarlardan oluşan üyelerine sunmaktadır. Üyelerinin çoğunluğu şirketleşmiş olsa da kurumsallaşmaları yeterli düzeyde olmadığı için onların kurumsal gelişimlerini sağlamak, iş geliştirme ve rekabet güçlerini arttırmak, mesleki etkinliklerini güçlendirmek, ihracatta, turizm ve tanıtım faaliyetlerinde yurt dışı ilişkilerini geliştirmek, eğitim ve benzeri hizmetler sunmak hedefleri içindedir.

2025-2030 Stratejik Planı

2025-2030 yılları Bodrum Ticaret Odası Stratejik Planı 19.11.2024 tarih ve 108 Sayılı Yönetim Kurulu kararı ile onaylanmış olup, 01.01.2025 tarihi itibariyle uygulanmaya başlanacaktır. 2025 yılı iş planı da yine 19.11.2024 tarih ve 108 Sayılı Yönetim Kurulu kararı ile onaylanarak, plan bütçe planlama çalışmalarında kullanılarak, ilgili personelin görevlendirilmesi sonucunda takip edilecektir.

Stratejik planın revizyonlarından, kararların alınması, uygulanması ve takibinden Yönetim Kurulu sorumludur.

Misyon (Amaç)

Bodrum’un değerlerini koruyarak ve çevresel sürdürülebilirliği gözeterek kentimizdeki hizmet ve yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamaktır

Vizyon

2030’a kadar yabancı turist başına ortalama harcama tutarının Türkiye ortalamasının 2 katına çıkartılmasını sağlamaktır

Stratejiler

  1. Mesleki eğitim konusunda farkındalığın ve bilgi birikimin artırılması
  2. Turizm konusunda yurt dışı etkinliklere katılım sağlanması
  3. Lobicilik faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi
  4. Altyapı ve üstyapıların yenilenmesi için ilgili kurumlarla işbirliği yapılması
  5. Sosyal medyada değerlendirilme/derecelendirme konusunda üyelerde farkındalık aratılması
  6. Tanıtım faaliyetlerinin geliştirilmesi (dijital platformlar ağırlıklı olmak üzere)
  7. Dış kaynaklı fonlardan yararlanılması
  8. Sürdürülebilirlik alanında çalışmalar yürütülmesi
  9. Hizmet kalitesini artırmaya yönelik teşvik mekanizmaları geliştirilmesi
  10. Turizm türlerinin çeşitlendirilmesi
  11. İşletmeler arası rekabetin desteklenmesi