7 NOLU KOMİTE TEMSİLCİLERİ BODRUM’U GÜNDEME ALDI

Kent TV ekranlarında Odamız desteği ile yayınlanan Kobi Bodrum programı 7. yayınında 7 Nolu Tekstil ve Kişisel Kullanıma Yönelik Malzemeler Sektörü’nü ağırladı. Komite Başkanı Saadettin Burç Sağlam ve Komite Başkan Yardımcısı Refik Bora Erkuş’un katıldığı programda sektöre dair analizler gündeme alınırken bölgenin sorunları görüşüldü.

Perakende sektöründe faaliyet gösteren Komite Başkanı Saadettin Burç Sağlam, “7 Nolu sektörümüzün alanında faaliyet gösteren aktif 301 üyemiz var. Biz tüm komitelerle ortak paydaşlar halinde çalışıyoruz. Perakende sektörü de diğer sektörlerle iç içe büyüyor. Bodrum Ticaretini yönlendirmede tüm sektörlere dokunuyoruz.” dedi.

“Dünya markalarını tekrar Bodrum çarşısının içine çekmemiz lazım.”

Sağlam, Bodrum’daki markalaşmış ürünlere de değinirken, “Bodrum sandaleti dünya çapında bir ürün. Sandalet harici halı ve kilim dokumayı da çok önemsiyoruz. “Küresel dünyada yerel ürünlerin ön plana çıkması hiç kolay değil. Özellikle Karaova ve Etrim bölgesi için hem komitemizin hem Odamızın projeler geliştiriyor. Bodrum’da yöresel ürünlerimizi yaşatan firmalara sahip çıkmamamız lazım.” şeklinde konuştu. Komite Başkanı “Dünya markalarını tekrar Bodrum çarşısının içine çekmemiz lazım.” derken bunun hanutçuluğu da engelleyeceğinin altını çizdi.

Komite Başkan Yardımcısı Refik Bora Erkuş ise Bodrum’un marka değerine dikkat çektiği konuşmasında, 12 ay turizmi desteklemek için iyi bir etkinlik takvimi planlanması gerektiğine değindi. Erkuş konuşmasında şunları kaydetti: “Hazır giyim ya da kişisel kullanıma yönelik gruplarla birlikte birçok firmayla ortak bağımız var; turizm, düğün sektörü, inşaat sektörü gibi. Sektörümüz gerçekten Bodrum’da herkese hitap eden ve her olaydan en çok etkilenen sektörlerden biri perakende. 2014’ten bu yana hep zorluklar yaşıyoruz pandemide de çok uzun süre kapalı kaldık. Bununla birlikte her konuda ya da her ortak paydada elimizi taşın altına koyduk. 12 ay kira ödüyoruz, personellerimizin ulaşımı, konaklaması primleri gibi birçok konu bulunuyor.”

Erkuş Karaova bölgesini çok önemsediklerini açıklarken bu bölgede yapılan ticaretin bölgenin yerel kimliği ile uyumlu olması gerektiğini belirtti. “Karaova bölgesi bağcılık, zeytincilik halı kilim ve ekolojik tarımın önde gelen bir bölgesi olup Muğla ilimizin de Toskanası konumundadır.” diyen Komite Başkan Yardımcısı bölgenin bu kimliğini korumak gerektiğini hatırlattı.

“En büyük sorun kalifiye eleman ve lojman sorunu.”

Sektörde 20 yıldan fazla deneyimi olan Komite temsilcileri krizlerden en fazla etkilenen sektörler arasında olduklarına dikkat çekerek sektörün sorunlarına parmak bastı. Kalifiye eleman ve lojman sorunlarının en temel sorunları olduğuna değinen Sağlam ve Erkuş bu konuya çözüm sunarken yerelde herkesin el ele vererek bu sorunların çözümünü görüşmesi gerektiğini belirtti.

“Düğün ve sağlık turizmi tek paket halinde pazarlanabilir”

Sağlam ve Erkuş Komite olarak düğün turizmi konusunda da çalıştıklarını açıklarken, Bodrum’un sahip olduğu potansiyel ile düğün turizminde daha fazla ön plana çıkabileceğine işaret etti. Düğün, Sağlık turizmi gibi alanların tek bir paket halinde de satılabileceğini söyleyen komite temsilcileri Bodrum’a gelen tüm misafirlerin kullanabileceği bir aplikasyonun hazırlığında olduklarını açıkladı. Sağlam ve Erkuş,  artık insanların cep telefonları ile tek tıkla her şeye ulaşmak istediklerine değinirken bu konuda dijitalleşmek gerektiğine vurgu yaptı.

“Bodrum’un büyümesi ile ticari pastadan aldığımız dilim de küçüldü.”

Komite temsilcileri sözlerini şöyle tamamladı: “Bodrum’un büyümesi ile ticari pastadan aldığımız dilim de küçüldü. Sektörde pasta diliminin azalması da bizleri kışın zora sokmaya başladı. Esnafın çoğu kışın kredi ile dönüyor, bu yüzden Bodrum’da banka sayısı bu kadar çok.  Eskiden taşı toprağı altın diye herkes İstanbul’a giderdi artık İstanbul’un yerini Bodrum aldı. Herkes bir umutla geliyor ancak bu konuda bir kısıtlama getirip artık butik turizme dönmemiz lazım. Ayrıca yerel ve butik esnafın ayakta kalması için de çalışmalar yapmalıyız. Üye sayımız 10 binlere yaklaşacak. Tüm bunlar ticari anlamda önümüzde daha zor günlerin olacağına işaret ediyor.”

Programda ayrıca Bodrum’da eğlence mekanları ile yaşam alanlarının iç içe geçmişliğinin yarattığı sorun, Bodrum’un pazarlama politikaları, yol çalışmaları ve bakım işlerinin turizm sezonuna denk gelmemesi için yapılabilecekler, Bodrum’a önemli markaların getirilmesi için yapılabilecekler görüşüldü.

Sağlam ve Erkuş Mumcular bölgesinin yapılaşarak yok olmaması gerektiğinin altını çizerken Bodrum’un mavisini, yeşilini, özgün tüm değerlerini koruyup huzurla yaşamak istediklerini vurgulayarak sözlerini tamamladı.

https://www.bodto.org.tr/ sitesinden 03.03.2024 tarihinde yazdırılmıştır.