Duyuru Arşivi
TOBB MEYBEM Motorlu Kara Taşıtları Mesleki Yeterlilik Belgesi Hizmetleri
Değerli Üyelerimiz,
09.08.2018 11:48

İlgi yazı: TOBB'nin 27.06.2018 tarihli ve 9860 sayılı yazısı

TOBB'dan Odamıza gelen İlgi yazı ile Ticaret Bakanlığı tarafından MYK mesleki yeterlilik belgesi zorunluluğu getirilen ikinci el motorlu kara taşıtları alım-satım işini yürüten kişiler için (Galeri vb.) TOBB MEYBEM tarafından yetki alma çalışmasının devam ettiği ve Ağustos 2018 itibariyle sınav ve belgelendirme hizmetinin başlatılacağı bildirilmiştir.

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 ve Motorlu Kara Taşıtları Alım-Satım Sorumlusu Seviye 5 olmak üzere MYK yetkilendirme süreci tamamlanmıştır.

İkinci el ve sıfır araç alım satımı yapan ve iş makinası alım satım işlemi yapan üyelerimiz ve çalışanlarının İl/İlçe Ticaret Müdürlüklerinden “Yetki Belgesi” alabilmeleri için Mesleki Yeterlilik Belgesi almaları gerekmektedir.

Söz konusu meslekler “Devlet Teşviki” kapsamında değildir. Dolayısıyla sınav ücretleri ve belgelendirme ücretleri geri ödenmemektedir.

 

Mesleki Yeterlilik Belgesi Şartı, Hangi Kurum Tarafından Sorgulanacaktır ve Denetlenecektir?

İl Ticaret Müdürlükleri, mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere “Yetki Belgesi” vermeyecektir.

Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir.

Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir.

 

Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Kimleri Kapsıyor? Kim Hangi Belgeyi Almalı?

Halihazırda ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapanlar veya bu sektöre yeni girecek girişimciler için;

- Firma sahibi

- Şube var ise şube müdürü

- Pazarlama ve satış personelinden en az bir kişi

Yetkili 

Alınacak Mesleki Yeterlilik Belgesi

Firma Sahibi

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5

Şube Müdürü

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5

Pazarlama / Satış Personeli

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4

Mesleki Yeterlilik Belgesi Alan İşletmeler, Hangi Kara Taşıtlarının Alım ve Satımını Yapacak?

Motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör niteliğindeki taşıtlar

Yetki Belgesi Ne Kadar Süreyle Geçerlidir?

Yetki Belgesi, 5 yılda bir yenilenecektir. Aynı şekilde mesleki yeterlilik belgeleri de 5 yılda bir yenilenecektir.

 

Mesleki yeterlilik belgesi veya yetki belgesi yerine geçen herhangi bir belge var mıdır?

Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilecektir. Mesleki yeterlilik belgesi ise TOBB MEYBEM tarafından TOBB'a bağlı Odalar aracılığıyla verilecektir.

Yetki belgesi veya mesleki yeterlilik belgesi yerine geçen bir belge bulunmamaktadır.

 

Sınavlar Nasıl Yapılacak?

Sınavlar, TOBB MEYBEM tarafından yapılacak olup, yazılı (teorik) ve uygulamalı olarak iki aşamada gerçekleştirilecek. Her iki sınavdan başarılı olan adaylar, “MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi” almaya hak kazanacak.

 

Sınav ve Belgelendirme Ücret Detayları Nelerdir?

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 sınav ücreti 550TL'dir

Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5 sınav ücreti 600TL'dir.

Adayların, sınavdan başarılı olduktan sonra “MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi” alabilmeleri için, Mesleki Yeterlilik Kurumu'na belge masraf karşılığı olarak ödemek üzere, 150TL belge ücreti ödemelidir.

 

Nasıl Başvuru Yapılacak?

Sınavlara ön başvuru yapmak için;

• TOBB MEYBEM tarafından gönderilecek ön başvuru formlarının ıslak imzalı olarak doldurulması,

• Nüfus cüzdanı fotokopisi ve

• 2 adet fotoğraf ibraz edilmesi yeterlidir.  

 

Konu ile ilgili olarak belge almak isteyen üyelerimiz Odamızla iletişime geçebilirler.

Bilgilerinize sunarız.