YETKİLİ İŞLEMLERİNDE YENİ DÖNEM BAŞLADI
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 40 ıncı maddesinde şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin imza verilerinin, mevcut olması halinde kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan verilerden elektronik ortamda temin edilerek ticaret sicili dosyasına kaydedilmesi düzenlenmiş ve böylece halihazırda fiziki olarak ticaret sicili müdürlüklerine verilmesi gereken imza beyannamesinin elektronik ortama taşınması amaçlanmıştır.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) ile bu kapsamda yürütülen entegrasyon çalışmaları tamamlanmıştır. Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilebilmektedir.
Diğer taraftan, şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturulmuştur.
01 Mart 2022 itibariyle yetkili işlemlerinde yeni dönem başlamış olup, üyelerimiz ortak oldukları işletmelerine ait müdürlük işlemlerinde yeni kimlik kartına ve e-devlet şifresine sahip ise MERSİS ortamındaki program üzerinden onay işlemi vererek, Odamıza gelmeden elektronik ortamda imza ve onay çalışmalarını tamamlayabileceklerdir.
Tüm üyelerimizin bilgisine önemle sunarız.