Doğru Tanıtım

Değerli üyelerimiz, Sevgili Bodrumlular

Üzerinde bulunduğumuz coğrafyada yaşanan siyasi ve ekonomik krizlerle birlikte zorlu bir dönüşüm süreci içindeyiz. İş dünyası olarak mevcut ekonomik yapı ve gelişmeleri yakından takip ederek, iktisadi hayatın hasarsız sürdürülebilirliği için gerekli önlemleri alarak bu belirsizlikten en az hasarla çıkmak arzusu ve çabasındayız.

Bölgemizin lokomotif sektörü turizmde ihtiyaçlar, talep ve beklentiler hızla değişim gösterebilmektedir. Sektörde rekabet edebilirliği arttırabilmek için günümüzde en önemli araçlardan biri tanıtım faaliyetidir. Turizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi bir yana, doğru ve yerinde tanıtım Bodrum olarak bizleri bir adım daha öne çıkaracaktır.

Biz de BODTO olarak buradan hareketle yürüttüğümüz tanıtım çalışmalarını BODRUM MAVİ dergimizde sizinle paylaşacağız. Peki, nedir bu doğru ve yerinde tanıtım?

Turistik ürün oluşabilmesi için bölgenin sahip olması gereken kriterler arasında genel olarak ulaşılabilirlik, turizm işletmelerinin varlığı, çekiciliği ve tabiki güvenli olması yer alır. Bölgenin tercih edilebilirliği hem kolay ulaşım, hem kaliteli işletmeler, hem de spor, kültür, fuar, sergi, etkinlikler gibi farklı ve cazip alanlara sahip olmasıyla doğru orantılıdır. Tanıtımların ilk kaynaktan doğru stratejilerle, bilinçli, planlı ve disiplinli yapılması kadar “Word Of Mouth” diye bilinen “ağızdan kulağa pazarlama” da büyük önem taşımaktadır.

İnsanlar beğendiği, onayladığı olayları çevresinde çok az kişiyle paylaşırken, beğenmedikleri olumsuz anılarını hemen hemen herkesle paylaşmaktadırlar. Bu bağlamda bölgemize gelen ziyaretçilerimizin yaşadığı olumlu/olumsuz tüm olaylar dolaylı olarak tanıtımımızı etkilemektedir. Müşteriye daha kolay ulaşabilmek ve doğru cevap vermek için oluşturulan “müşteri hizmetleri”, ”halkla ilişkiler” gibi bölümler artık çoğu kurumda yerini aldığı gibi, birçok şehirde de buna benzer tanıtım vakıfları kurulmakta, bunlar güçlerini birleştirerek daha büyük ve daha etkili organizasyonlara imza atmaktadırlar.

Bodrum olarak, gerek Bodrum Tanıtma Vakfı"nın kurulması, gerekse bölgesel ve küresel yetkililerin katılımı ile yürütülen çalışmalar iç ve dış pazarlarda turizmimizi geliştirmekteki temel çıkış noktamızdır. Bodrum"un tanıtım konusunda son dönemlerde sosyal medya kanallarının yoğun bir şekilde kullanılmasına BODTO tarafından büyük önem verilmektedir.

Doğru tanıtım ve sürdürebilir turizm ile dünyanın en çok tercih edilen turizm bölgelerinden biri olma hedefi ve bu zor dönemi bir kez daha başarıyla atlatabileceğimiz inancındayım.

Ankara"daki, saldırıda hayatını kaybeden kardeşlerimize Allah"tan rahmet, yakınlarına ve yüce milletimize başsağlığı, yaralılarımıza da acil şifalar diliyorum.

Yazar: İlhan ERSAN
http://www.bodto.org.tr/ sitesinden 21.04.2018 tarihinde yazdırılmıştır.