Mahmut Serdar KOCADON
12 Ay Bodrum
30 Temmuz 2012 Pazartesi

Sevgili BODTO üyeleri, çok kıymetli Bodrumlular,

Dünyamız her geçen gün yenilenen ve değişen dinamik, entegre, bütünsel bir sistem haline gelmiştir. Bodrum, bizim değerimiz ve ortak hareket noktamızdır.

Burada iki hedefimiz var. Bodrum'u Dünya Markası haline getirmek ve Bodrum'un aktif olmayan zamanlarını hareketlendirmek.

Yani 12 ay Bodrum. Yani Dünyada Bodrum.

Bodrum Ticaret Odası olarak en önemli misyonumuz üyelerimizin ticaretini geliştirmek ve kazançlarını artırmaktır. Bu amaçla Odamız bugüne denk birçok çalışma yapmış, yapılan güzel işlere de her zaman destek vermiştir. Bu desteğin ve çalışmaların bu hedefler doğrultusunda bambaşka bir boyut alacağının teminatını buradan verebilirim.

Bodrum'u geçen yıl %11"lik bir artışla 1.354.993 yabancı ziyaretçi tercih etmiştir. BOYTAV ile katıldığımız ulusal ve uluslar arası 24 fuarda ise Bodrum stantları ziyaretçilerin uğrak noktası olmuştur.

Dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan İngiltere World Travel fuarında her yıl dünya turizm trendlerini inceleyen bir rapor yayınlanıyor. Bu raporda 2015 yılında tüm rezervasyonların %50'sinden fazlasının akıllı telefonlar üzerinden yapılacağından bahsedilirken, aynı zamanda sosyal medyanın turizm tanıtımındaki önemi vurgulanmaktaydı. Biz de bunun üzerine bu konudaki uygulamaları araştırarak neler yapabileceğimiz konusunda çalışmalara başladık.

Yaptığımız araştırmalarda gördük ki,

Bodrum'a gelenlerin %55'i tatil tercihlerini belirlerken web sitelerini kullanıyor. Tatilde sosyal medya mecraları kullanma oranı ise %80.

Yani dijital, bu hedeflere ulaşmak da en önemli ve en hızlı patika.

Artık reel ortam ile sanal ortam ayrı değil. Hatta iç içe. Bodrum, bunun dünyadaki en doğru örneği olmaya aday. 

Biz 2012 yılını Bodrum'un dijitaldeki tanıtım yılı ilan ettik ve bunun için son 1 yıldır hummalı bir çalışma devam etmektedir.

Aramızda konularında uzman ve dünya çapında iş yapan firma ve şahıslar bulunmaktadır. Hatta olayı, akademik ve araştırma boyutuyla da ele almış bulunmaktayız.

Projemizle, tanıtımın yanında  Bodrum'un tüm misafirlerine sunduğu güzellikleri daha iyi anlatıp, onların bölgemize olan sadakatini artırmayı hedefliyoruz. Böylece Bodrum'a daha fazla ve daha kaliteli turist gelmesini sağlayabilirsek bölgemiz ekonomik olarak daha da gelişecektir.

Dünyada Bodrum, 12 ay Bodrum, daha fazla misafir, daha fazla ve sürekli gelir.

Mahmut S. KOCADON

Yönetim Kurulu Başkanı

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI